top of page

איך מזהים לוקיישן עם פוטנציאל להשבחה?


אחת השאלות הגדולות שאיתם מתמודד כל יזם לקראת הפרויקט הבא היא: האם לדירות בקרקע המדוברת קיים סיכוי להשבחה עתידית? איך לבחור נכון את המקום עם פוטנציאל ההשבחה הטוב ביותר? כמו כל דבר בחיים- גם לשאלה הזו ישנה תשובה מורכבת ולעיתים לא חד משמעית אך בעזרת כמה סימנים נוכל לשער האם הסיכוי לקרקע בעלת פוטנציאל להשבחה- גדול יותר.

ברוב המקרים, באזורים שכבר הינם "יקרים" פוטנציאל ההשבחה העתידי נמוך יותר. הקרקע מלכתחילה נמכרת במחיר גבוה- באזורים אלה לרוב מספר העסקאות נמוך יותר, ופונה לקהל נישה מסוים, כך שהסיכוי לפוטנציאל השבחה קיים אך בשיעור נמוך יותר.

יתרון הגודל

לעיתים גודל הפרויקט הינו פקטור חשוב לפוטנציאל ההשבחה. אם ניקח לדוגמא בניית 600 יח"ד במיקום "חלש" ובסביבה סוציואקונומית נמוכה- מחיר הקרקע יהיה נמוך, היכולת של היזם, שפועל לרוב ללא מתחרים, לקבוע רמת מחירים גבוהה יחסית לאזור תוך הצגת הפרויקט בעזרת מהלך מיתוגי כמתחם חדשני ו"כהזדמנות".

הדבר הגדול הבא

אפשרות נוספת היא למצוא את "האזורים הבאים" האטרקטיביים- לאתר את השכונות בשולי העיר, בהן הקרקע עדיין לא יקרה ביחס למרכז העיר וליצור פרויקטים איכותיים שימשכו קהל חזק לאזור ובכך יעלו את ערך הדירות והסביבה.

לראות את העתיד, היום

דבר נוסף שיש לבדוק הוא מהן התוכניות של הרשות המקומית והמחוזית- האם מתוכננת תחנת רכבת עתידית באזור, האם מכללה מוכרת מתעתדת לפתוח שם קמפוס, האם פתרונות התחבורה והדרכים באזור הולכים להשתדרג ועוד. מידע זה יסייע לכם לתכנן נכון את ההשקעה וליזום ולבנות במקומות בהם שינויים אלה יכולים להיות מנוע צמיחה גדול כדוגמת שכונות וערים בסמוך לקו הרכבת, כביש 6 ועוד.

לסיכום, אנחנו בחברת ארז דואק- שיווק פרויקטים בנדל"ן, מאמינים שבעזרת תכנון נכון, בחירת יעד להשקעה על בסיס נתונים ומידע יכול לסייע לך היזם, לגבש החלטה מושכלת בבואך לבדוק את פוטנציאל ההשבחה של הקרקע, שאתה מתכנן לרכוש ולבנות בה.


מאמרים אחרונים
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page